Tuesday 26 June 2012

assalamualaikum..

ternyata semua ni xmendatangkan kedamaian pada aku..mimpi tadi betul2 buat aku terasa kehilangan.. :(
bermimpi dia datang dengan senyuman,datang mengusap pipi,mengusap dahi,mengusap dagu..cukup menyentuh hati...barulah aku tahu akan erti rindu itu..rindu yg berpanjangan..yang tak mungkin dirasakan oleh sesiapa melainkan org yg dirindui sahaja,..menitis airmata kegembiraan,kerana dapat dibelai sebegitu,,namun saat aku ingin memegang tangannya,umpama aku menyentuh angin lalu aku bangkit dari tidur,rupanya itulah mimpi..aku tak sangka,rupanya benar air jernih yg mengalir bukan mimpi kerana pipiku basah..makin terasa dgn kehilangan ini...sebak sgt2 dada ni,menahan tangisan yg tak henti2..ya Allah,mengapa aku begitu lemah apabila satu jiwa yg tak memerlukan? ;(

hangatnya masih terasa,kali terakhir aku bertemu..kenangan itu begitu meruntun hati...gurau senda,ketawa gembira,mencatatkan seribu memori indah dalam hati ini...tak mungkin aku lupakan,senyuman yg sentiasa menghiasi bibirnya,ketawa mesranya..dilihat sangat menggembirakan..aku juga gembira walaupun selalu diusik,tak sedikitpun aku merasa bosan..kerana diri itulah yang mampu membangkitkan aku dari kekalahan satu ketika dulu...aku ingin berterima kasih,kerana mampu membuatkan aku kembali senyum tika aku jatuh dan kini menjatuhkan kembali keadaan diri ini kepada asalnya,,,terima kasih abang,,,

biarlah kini aku menyendiri,melewati hari2 sepi kerana aku tahu semua yang berlaku dulu tak mungkin dapat aku gengam lagi kini... aku kini belajar menerima hakikat meskipun hati meronta2 kerinduan...didalam doa,tak henti2 aku utuskan segala munajat agar dia sentiasa berkeadaan baik...meskipun aku sendiri masih tak mampu menggapai impian,namun aku sentiasa redha dengan apa yg terjadi..

aku terlalu rindukan dia,mengharapkan panggilan dari dia meskipun aku tahu takkan ada lagi panggilan itu utk aku..mengharapkan sekeping msg dari dia namun aku juga tahu takkan ada lagi msg itu utk aku...menantikan sedetik pengharapan yg aku sendiri sudah tahu jawapannya..takkan ada! tapi aku tetap menyimpul hasrat agar peluang itu akan datang....dengar suaranya saja sudah cukup membuatkan aku tenang..apalagi dapat berhadapan dgnnya..tapi dah jauh menyimpang dari asalnya niat tu..takkan ada!! aku tak mungkin dapat lagi semua tu..hanya tuhan yg tahu betapa sakitnya aku nk menerima hakikat ni.. :(


tatkala jari ini masih mampu menaip,tika artikel2 masih mampu untuk diupdate..aku memohon seribu kemaafan agar tiada pihak yg terluka..bilamana terhentinya jari ini maka aku mohon halalkn juga makan dan minum,segala gurau senda,segala amarah yg tidak tersengaja,segala airmata yg jatuh,,juga aku mohon maaf jika ada hati yg gusar tentang ini,,semua manusia tak sempurna..aku juga begitu..tapi mohonlah jadi yg terbaik bilamana diri ini masih mampu utk berubah....

sincerely
nur ainsyah

No comments: